Er was eens

Er was eens een klein meisje dat erg graag confituur op haar boterhammetjes lustte … maar “confituur” dat kon ze niet goed zeggen en al gauw werd dat “kammetuus” : bokes met kammetuus …

Confituur loopt eigenlijk als een kersenrode draad door mijn leven.  Ik weet nog dat ik lang geleden samen met mijn moeder in een grote pot aardbeienconfituur stond te roeren (andere was er toen niet …), uren leek het wel, tot die confituur niet meer rood maar donkerbruin werd.  Ik ging dan nadien nog dikwijls kijken naar dat legertje potjes met “onze” confituur, wit laagje parafine en een cellofaantje erop.

En nu is de cirkel rond en maak ik zelf mijn eigen confituurtjes en geleitjes.  Maar ik houd me niet aan de doodgewone (lees saaie) dingen : ik maak gekke vruchtencombinaties en doe er dan nog allerlei andere dingen bij, zoals specerijen (vanille, kaneel, koekkruiden, gember, …) of gedroogde vruchten of snoep (neusjes, nougat) of thee of wijn of gecondenseerde melk of … enfin : the sky is the limit. 

Die brouwsels stop ik dan in grote en kleine potjes, mooi etiketje erop en ja, ik ga dan inderdaad nog af en toe kijken naar mijn legertje “klein mannen” …

Dus dit wordt dan mijn plekje onder de zon … met ideetjes en receptjes … en hopelijk enkele reacties van verwante zielen die net als ik graag wekelijks als een moderne heks hun schort ombinden (hoort echt bij het “ritueel”) en dan in de weer zijn met dampende potten vol pruttelend fruit en genieten !

Maar geef me tijd, want in tegenstelling tot het draaien van een ketel hete vruchtenmoes, zit het “bloggen” me echt nog niet vlotjes in de vingers.

 Smakelijk !

Christel

Dit bericht werd geplaatst in Over mij en Kammetuus en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Er was eens

  1. Christel zegt:

    Testing … testing … 1 2 3 …

  2. Lana zegt:

    Kvind het geweldig dat je dit doet mama !

    Dikke kus, je dochter x

  3. Gina Moembo zegt:

    Bedankt Christel voor het ‘proef’potteke. Superlekker ! Nu zal ik eens wat reclame maken hé 🙂
    Jouw beste schoolvriendin,
    Gina

    • Christel zegt:

      Aha … zelfs mijn beste vriendinneke is goed op weg om een Kammetuus-addict te worden … Fijn ! Bedankt voor het compliment hoor Gina ! 😀

Geef een reactie

